Veelgestelde
vragen (FAQ)
Veelgestelde
vragen (FAQ)
Veelgestelde vragen
Bij Monsieur Fleur laten we geen enkele vraag onbeantwoord.
Vind hier het antwoord op uw vragen.
Neem gerust contact met ons op of bezoek onze winkel.
Waar komen onze bloemen vandaan?
Wij hechten veel belang aan de herkomst van onze bloemen.
De meeste van onze producenten zijn gevestigd in België en de buurlanden (Nederland, Duitsland, Frankrijk), evenals Italië, Spanje en Portugal.
Naast het verminderen van de ecologische voetafdruk, zorgt dit ook voor een betere versheid dankzij de korte keten.
Hoe verzorg ik mijn bloemen?
Om de schoonheid van uw verse bloemen te verlengen, volgen hier enkele verzorgingstips: Snijd op de eerste dag elke steel schuin af met 2 centimeter met een snoeischaar of een scherp mes en plaats uw boeket vervolgens in een vaas gevuld met lauwwarm water. Voeg daarna het bloemenelixerzakje toe dat in uw pakket is inbegrepen. Door deze eenvoudige stappen elke twee dagen te herhalen, blijft uw boeket langer mooi. Snijbloemen houden niet van direct licht, plaats uw vaas dus in een ruimte uit de buurt van direct zonlicht.
Wat te doen als mijn bloemen beschadigd aankomen?
Elk boeket of bloemstuk wordt zorgvuldig door onze bloemisten samengesteld.
Het kan gebeuren dat het transport een bloem beschadigt, hoewel dit uiterst zeldzaam is. U heeft dan de mogelijkheid om dezelfde dag een klacht per e-mail in te dienen met bijgevoegde foto’s.
Hoe geef ik mijn plant correct water?
De frequentie van water geven hangt af van het type plant, de grootte van de pot en de omgevingsomstandigheden (temperatuur, licht, vochtigheid). Over het algemeen is het raadzaam om de bodemvochtigheid te controleren voordat u water geeft: als de bodem tot ongeveer 2-3 cm diep droog aanvoelt, is het tijd om water te geven. Zorg ervoor dat de pot een goede afwatering heeft om wortelrot te voorkomen.
Wat is het beste licht voor mijn plant?
Elke plant heeft specifieke lichtbehoeften. Sommige planten geven de voorkeur aan direct zonlicht, terwijl andere gedijen in schaduw of indirect licht. Raadpleeg de aanbevelingen voor uw plant en plaats deze op een geschikte plek. Een goede vuistregel is om minimaal 4 tot 6 uur licht per dag te geven.
Wat moet ik doen als mijn plant beschadigd of ziek aankomt?
Als uw plant beschadigd of ziek aankomt, neem dan binnen 24 uur na levering contact op met onze klantenservice. Stuur een foto van de beschadigde plant en uw ordernummer. Wij zetten ons in om u zo snel mogelijk een vervanging aan te bieden.
Kan ik persoonlijk verzorgingsadvies voor mijn plant krijgen?
Ja, ons team van specialisten is beschikbaar om persoonlijk verzorgingsadvies voor uw planten te geven. U kunt contact met ons opnemen via e-mail, telefoon of onze website om uw vragen te stellen en op maat gemaakte aanbevelingen te ontvangen.
Hoe houd ik de vochtigheid van mijn terrarium in de gaten?
Hoe zorg ik voor mijn gedroogde bloemen?
Is het een verrassingscadeau?
Hoe verloopt de levering van rouwbloemen?
Hoe schrijf je een condoleancebericht?
Vindt u het antwoord op uw vraag niet?
Neem contact met ons op, wij zijn er voor u!